Începând de sâmbătă, când a fost lansată operațiunea, „am distribuit între șapte și opt milioane de litri de carburanți proprii în 90% din stațiile de alimentare ale capitalei”, a declarat Morteza Abedini, directorul societății de distribuire a produselor rafinate în Teheran, citat de presă.
Consumul mediu în capitală este de nouă milioane de litri pe zi, potrivit cifrelor oficiale. Până în prezent, erau folosiți carburanți cu norma de poluare Euro 2.
Carburanți proprii sunt distribuiți și în alte orașe foarte poluate, precum Karaj, la vest de Teheran, și Arak (centru). Orașele Mashhad, Ispahan și Tabriz sunt afectate, de asemenea, de poluare.
Iranul produce în prezent 16 milioane de litri de carburanți Euro 4.
Această țară a fost nevoită să înceteze importurile de carburanți, la sfârșitul lui 2011, din cauza unor sancțiuni economice occidentale și să sporească producția internă, de calitate proastă și care atinge în astăzi aproape 66 de milioane de litri pe zi pentru a răspunde cererii, care se apropie de 70 de milioane de litri.
Potrivit presei, 12 persoane mor în fiecare zi în Teheran, adică aproape 4.400 pe an, din cauza poluării aerului. Poluarea este cauzată în mare parte de calitatea proastă a benzinei și de vechimea parcului auto iranian. Situații asemănătoare se întâlnesc la Mashhad (3.200 de morți) și la Ispahan (2.700 de morți). Guvernul iranian închide cu regularitate școlile și universitățile și stabilește circulație alternantă în momentele de vârf ale poluării, în special în timpul iernii.
De la începutul anului iranian (21 martie 2013), locuitorii Teheranului au fost afectați de 143 de zile de poluare. Aceasta provine „de la 75% dintre cele trei milioane de mașini și trei milioane de motociclete care circulă în Teheran”, potrivit presei.
Majoritatea vehiculelor nu sunt dotate convertoare catalitice, iar constructorii de automobile s-au angajat recent să echipeze în câteva luni toate vehiculele noi cu astfel de dispozitive.